Descripció del curs
El curs pretén esdevenir un espai de suport i reflexió per crear, compartir i oferir eines als docents, especialment als que estan en contacte amb alumnat nouvingut i que han d’aprendre el català com a llengua vehicular de l’escola i centre educatiu.
Es treballen temes relacionats amb aprofitar les tecnologies per proporcionar continguts en múltiples formats, fer propostes d’ensenyament obertes i flexibles, fomentar el treball col·laboratiu entre iguals, i, en definitiva, personalitzar els entorns d’aprenentatge per tal que tots els alumnes puguin tenir èxit i aprendre junts a l’aula.
A més, pretén fomentar el treball en xarxa entre docents amb l’objectiu d’encetar projectes, crear nous materials i recursos que promoguin l’ús de les tecnologies a l’aula, per tal de poder atendre a la diversitat d’alumnat.
Persones destinatàries
Docents d’Educació Infantil, Primària i Secundària, docents de Batxillerats i Cicles Formatius.
Objectius
- Dotar d’eines i estratègies comunicatives als docents que interactuen amb alumnat d’origen estranger.
- Facilitar l’accés als sabers i competències específiques del currículum creant diverses propostes d’aplicació a l’aula.
- Oferir i crear bastides de suport lingüístic
Continguts
Mòdul 1
- La immersió lingüística a Catalunya
- El paper de la llengua
Mòdul 2
- Treball global de llengua
- Llengua oral
- Llengua escrita
- Lèxic
- Jocs i làmines
Mòdul 3
- Materials de suport per a les àrees i/o matèries
Metodologia
Interacció persona formadora/assistents: fòrums de debat, correu electrònic, apunts escrits, recursos visuals i recursos virtuals. El curs es desenvolupa a través del Classroom de manera asíncrona.
Avaluació
L’avaluació es farà a partir d’activitats de participació i de les tasques encomanades en cadascun dels 3 mòduls que consistiran en participar en un fòrum per mòdul i lliurar una activitat on s’ha de crear material didàctic d’aplicació a l’aula relacionat amb els sabers. També caldrà lliurar i superar un projecte final que consistirà en desenvolupar un material de suport per a les àrees i/o matèries.
I finalment, respodre qüestionari de satisfacció de l’activitat.
Requisits de certificació
Els participants hauran de realitzar totes les tasques de manera satisfactòria