Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dimarts 29 de Abril del 2025

Gamificació a l’aula. Incorporem el joc com a recurs educatiu.

, , , , ,

 

Docent: Sergi Esteve

Descripció del curs

Es tracta d’un curs virtual de forma asíncrona, no hi haurà classes en directe. El mitjans de comunicació que s’utilitzaran seran: vídeos, material teòric i exercicis pràctics. S’utilitzarà com a plataforma principal el Moodle.

Aquest curs en línia està dissenyat per a mestres de primària i secundària que volen incorporar tècniques de gamificació a les seves aules.
La gamificació és l’ús d’elements de joc en contextos no lúdics per motivar i implicar els alumnes en el procés d’aprenentatge. A través d’aquest curs, els participants aprendran a introduir-se als conceptes de gamificació, a dissenyar activitats i projectes que fomentin la participació activa, la col·laboració i el desenvolupament de competències clau dels seus alumnes.
Aquest curs és una oportunitat única per transformar la teva manera d’ensenyar i fer que els teus alumnes gaudeixin aprenent. Estàs preparat per començar aquesta aventura educativa?

Persones destinatàries

Docents d’Educació Primària i Secundària, docents de Batxillerats i Cicles Formatius.

Objectius

  • Comprendre el concepte de gamificació i les seves possibilitats i beneficis en l’educació.
  • Aplicar metodologies actives, models, tècniques i estratègies d’aprenentatge a través de la gamificació.
  • Analitzar les causes de la conducta i els diferents tipus de motivació.
  • Identificar els tipus d’usuaris a través dels diferents models.
  • Descriure les parts, característiques i elements del joc, així com els diferents tipus de diversió.
  • Reconèixer la importància de l’estètica i la narrativa dins del joc.
  • Desenvolupar coneixements per al disseny del joc gamificat.
  • Adquirir eines i recursos per incloure la gamificació a l’aula.
  • Navegar per plataformes i entorns gamificats.
  • Crear un projecte gamificat.

Continguts

  • Concepte de gamificació, possibilitats i beneficis en l’educació.
  • Anàlisi de les causes de la conducta i els diferents tipus de motivació.
  • Identificació dels tipus d’usuaris.
  • Descripció de les parts, característiques i elements del joc, així com els diferents tipus de diversió.
  • Desenvolupament de coneixements per al disseny del joc gamificat
  • Principis de disseny de jocs: Equilibri, complexitat, accessibilitat.
  • Creació de jocs educatius.
  • Adquisició d’eines i recursos per incloure la gamificació a l’aula
  • Plataformes i aplicacions per crear activitats gamificades.
  • Recursos en línia i materials per implementar la gamificació.
  • Disseny, implementació i avaluació d’un projecte.

Metodologia

100% online i asíncrona

Avaluació

  • Participació activa al fòrum.
  • Activitats pràctiques.

Requisits de certificació

L’alumnat haurà de realitzar totes les tasques de manera satisfactòria.

 

Inscripció

Skills

,

Posted on

16 abril, 2025

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies