Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dimarts 04 de Febrer del 2025

FEM UNA PELI!

DOCENT: Sebastià Capella Priu

La finalitat principal de FEM UNA PELI és fomentar el desenvolupament integral de l’alumnat mitjançant la creació col·laborativa d’una pel·lícula, utilitzant les tecnologies digitals com a eina d’aprenentatge i expressió.

Aquest projecte busca potenciar la creativitat, les competències digitals i la capacitat de treball en equip, tot promovent una experiència educativa significativa que integri continguts de diverses àrees curriculars en un context pràctic, motivador i interdisciplinari.

  • La creixent importància de les competències digitals en el segle XXI.
  • La necessitat d’innovar en metodologies educatives que motivin l’alumnat.
  • L’atractiu de les narratives visuals i audiovisuals com a eines de comunicació efectives.

A més, està demostrat que la creació de pel·lícules pot millorar les habilitats lingüístiques, la capacitat d’expressió i la col·laboració entre alumnes. Aquest projecte aprofita aquests aprenentatges i els contextualitza dins la realitat del centre.

A més… En el projecte “FEM UNA PELI!” podem fer servir la maleta audiovisual que el Departament d’Educació ha fet arribar a les escoles.

Ja que tenen un objectiu comú: potenciar l’ús del llenguatge audiovisual a les aules.

  • La maleta inclou càmeres, micròfons i altres eines audiovisuals que poden millorar la qualitat dels vídeos creats pels alumnes en el projecte.
  • Els accessoris poden facilitar el procés de gravació i edició amb iPads o altres dispositius.
  • A més de crear una pel·lícula, els alumnes poden aprendre sobre el so, la il·luminació i altres aspectes tècnics amb les eines de la maleta.
  • Es pot aprofitar per introduir conceptes com la postproducció i l’edició de so.
  • La maleta i el projecte comparteixen una metodologia basada en l’aprenentatge actiu i la creativitat.
  • Es pot estructurar el projecte com un taller multimèdia, combinant narrativa i tecnologia.
  • Es pot treballar transversalment amb altres assignatures: guió en llengua catalana, “storyboard” en arts visuals, edició en informàtica, etc.
  • L’avaluació pot incloure criteris vinculats a l’ús del material audiovisual.

 

 

 

 

Skills

Posted on

4 febrer, 2025

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies