DOCENT: Sebastià Capella Priu
La finalitat principal de FEM UNA PELI és fomentar el desenvolupament integral de l’alumnat mitjançant la creació col·laborativa d’una pel·lícula, utilitzant les tecnologies digitals com a eina d’aprenentatge i expressió.
Aquest projecte busca potenciar la creativitat, les competències digitals i la capacitat de treball en equip, tot promovent una experiència educativa significativa que integri continguts de diverses àrees curriculars en un context pràctic, motivador i interdisciplinari.
- La creixent importància de les competències digitals en el segle XXI.
- La necessitat d’innovar en metodologies educatives que motivin l’alumnat.
- L’atractiu de les narratives visuals i audiovisuals com a eines de comunicació efectives.
A més, està demostrat que la creació de pel·lícules pot millorar les habilitats lingüístiques, la capacitat d’expressió i la col·laboració entre alumnes. Aquest projecte aprofita aquests aprenentatges i els contextualitza dins la realitat del centre.
A més… En el projecte “FEM UNA PELI!” podem fer servir la maleta audiovisual que el Departament d’Educació ha fet arribar a les escoles.
Ja que tenen un objectiu comú: potenciar l’ús del llenguatge audiovisual a les aules.
- La maleta inclou càmeres, micròfons i altres eines audiovisuals que poden millorar la qualitat dels vídeos creats pels alumnes en el projecte.
- Els accessoris poden facilitar el procés de gravació i edició amb iPads o altres dispositius.
- A més de crear una pel·lícula, els alumnes poden aprendre sobre el so, la il·luminació i altres aspectes tècnics amb les eines de la maleta.
- Es pot aprofitar per introduir conceptes com la postproducció i l’edició de so.
- La maleta i el projecte comparteixen una metodologia basada en l’aprenentatge actiu i la creativitat.
- Es pot estructurar el projecte com un taller multimèdia, combinant narrativa i tecnologia.
- Es pot treballar transversalment amb altres assignatures: guió en llengua catalana, “storyboard” en arts visuals, edició en informàtica, etc.
- L’avaluació pot incloure criteris vinculats a l’ús del material audiovisual.