Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 16 de Març del 2023

Professor: Joaquim Fonoll

Presentació

En el marc de l’escola inclusiva les tecnologies digitals poden ser un recurs que aporti solucions per atendre les diverses capacitats de l’alumnat.

Les tecnologies digitals proporcionen al professorat alternatives flexibles per a tothom. Amb un esforç sostenible podem adaptar els materials, les activitats i les avaluacions i utilitzar noves estratègies i dinàmiques a l’aula.

Objectiu

  1. Reflexionar sobre les noves estratègies digitals d’atenció a l’alumnat que faciliten la inclusió.
  2. Conèixer materials, recursos i bones pràctiques tecnològiques que faciliten l’accés a la informació a l’activitat i a la participació dins l’aula.
  3. Elaborar criteris docents i tècnics a l’hora de seleccionar i utilitzar materials digitals.

Continguts

Mòdul 1 Diversificació digital de les propostes d’aula.

  • Planificació DUA i RTI a la pràctica diària.
  • Recursos digitals per diversificar les propostes.
  • ED-Tech: Educació personalitzada.
  • Aprenentatge instruccional adaptatiu.
  • Projectes, reptes i competències.
  • Suports digitals per accedir a la informació.
  • Informacions equivalents suports diferents per a competències diverses.
  • Pautes d’accessibilitat digital

Mòdul 2 Activitats, tasques a l’aula i participació de l’alumnat.

  • Alternatives digitals per elaborar la informació i produir coneixement.
  • Eines visuals a l’aula: diagrames, organitzadors gràfics, infografies.
  • Elaboració digital de suports per a la comprensió del text: suports semàntics, text fàcil, suports informacionals, text multinivell.
  • Suports a la producció del text escrit: planificació, textualització, revisió.
  • Alternatives multimèdia pel treball de l’alumnat: presentacions, videotreballs, podcast, …

Mòdul 3 Suports a l’alumnat, seguiment i avaluació.

  • Recursos per la gestió del temps: Agendes visuals, cronogrames, tauler kanban, etc
  • Gamificacions, ClassDojo, bugdges, targetes, comodins i altres recursos per l’autoregulació de la conducta a l’aula
  • Seguiment digital de l’activitat: historial dels documents, registre de l’activitat EVA, portafoli digital.
  • Rubriques, formularis i taules, pel seguiment competencial de la complexitat. Corrubrics i ClassRoom
  • Escolarització compartida, intercanvi escolar i treball cooperatiu online.
  • Suports digitals no invasius, agrupacions flexibles virtuals i docència compartida en xarxa

Metodologia

Durant el curs combinarem el coneixement pràctic de materials i recursos,  amb les reflexions i debats
En el curs no estan previstes sessions de videoconferències
Si fos el cas, es podrà sol·licitar una sessió individual o de grup, però que sempre serà opcional.

Skills

Posted on

14 maig, 2022

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies