Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Divendres 16 de Maig del 2025

Disseny de Situacions d’Aprenentatge amb una visió competencial

, , , , ,

 

Docent: Francesc Garcia Bertó

Descripció del curs


Aquest curs en línia està pensat per a docents de primària i secundària que vulguin dissenyar situacions d’aprenentatge amb una visió competencial, creativa i adaptada al seu context educatiu. Amb una mirada centrada en el currículum actual, aquest curs proporciona eines pràctiques per integrar sabers bàsics, competències clau i criteris d’avaluació, mitjançant metodologies actives i eines digitals innovadores.

És una oportunitat única per repensar la manera de programar i avaluar per fer que l’aprenentatge sigui significatiu, inclusiu i transformador. Estàs preparat per crear situacions d’aprenentatge amb impacte?

Persones destinatàries

Docents d’educació primària, secundària i batxillerat.

Objectius

  • Integrar sabers bàsics, competències clau i criteris d’avaluació en la planificació didàctica.

  • Aplicar metodologies actives com l’ABP, el treball cooperatiu i la gamificació.

  • Fer servir eines digitals com Canva, Genially, ChatGPT, Padlet o Google Sites.

  • Elaborar instruments d’avaluació competencials com rúbriques, portafolis i autoavaluacions.

  • Dissenyar activitats inclusives, sostenibles i amb perspectiva de gènere.

  • Crear una situació d’aprenentatge completa adaptada a la realitat educativa pròpia.

Continguts

  • Fonaments del disseny competencial de situacions d’aprenentatge.

  • Anàlisi de la conducta i els diferents tipus de motivació.

  • Identificació dels tipus d’usuaris mitjançant models de comportament.

  • Principis de disseny de jocs: equilibri, complexitat i accessibilitat.

  • Creació de jocs educatius i activitats gamificades.

  • Plataformes i aplicacions per gamificar: recursos digitals i materials didàctics.

  • Elaboració del projecte gamificat: objectius, estructura, narrativa i estètica.

  • Implementació i avaluació del projecte: eines i estratègies d’avaluació.

Metodologia


100% en línia i asíncrona, mitjançant Google Classroom.

Avaluació

  • Participació activa al fòrum.

  • Realització de les activitats i tasques proposades.

  • Presentació del projecte final.

Requisits de certificació

Haver completat satisfactòriament totes les tasques i lliurat el projecte final.

Skills

Posted on

20 juny, 2024

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies