Professor: Joaquim Fonoll
Presentació
Els jocs digitals son un centre d’interès innegable pels nostres infants i joves.
També es un sector econòmic important requereix professiónals i titulats universitaris.
El jocs digitals estan conceptualitzats com un nou gènere narratiu, propi del S XXI, on els relats tenen un final obert que s’elabora en interacció entre l’autor i el jugador o lector durant el joc
La DGBL, Digital Game Based Learning, es una proposta pedagògica que organitza els aprenentatges al voltant dels jocs digitals aprofitant tots els components implicats:
- Els elements narratius i documentals,
- La creació gràfica i musical,
- El disseny i la programació computacional,
- Les matemàtiques, la física i altres ciències afins,
- La teoria del joc, l’ètica,
- Les estratègies d’ autoaprenentatge i molts altres aspectes socioculturals vinculats
La formació que proposem consta de 3 mòduls on anirem construint un joc, per entendre els components tècnics implicats, alhora que coneixerem experiències educatives i veurem com aplicar-les a la nostra realitat educativa.
Objectius
- Analitzar l’ús i elaboració de jocs digitals com un recurs didàctic
- Iniciares en les tecnologies implicades en l’elaboració d’un joc d’ordinador
- Conèixer experiències i fonts documentals de la DGBL
Continguts
Mòdul 1
- Els videojocs un producte cultural: història, tipologies, teoria del joc i impacte social
- Elements d’un joc: narrativa, regles, estructura i jugabilitat.
- El joc com a recurs o com a projecte a l’aula
- El treball per projectes: fases, rols, instruments
- Planificació d’un joc digital: guio, grafisme, programació.
Mòdul 2
- Motors de videojocs (Scrtach, Roblox, Kodu, AgentCubes, Cospace)
- Disseny i animació de personatges
- Escenaris 2D i 3D
- Música i efectes sonors
Mòdul 3
- Programar el codi: primers passos, ordres, bucles, variables
- Moviments dels personatges
- Esdeveniments, barreres i contactes
- Preguntes i respostes
- Temps, punts, vides, pantalles
- Interaccions de l’usuari: teclat, ratolí, jostick i webcam
Metodologia
Durant el curs anirem veient els diferents component d’un joc digital, l’interès educatiu de treballar-ho i com s’aborda des de la DGBL.
Tot això ho treballarem de manera reflexiva mentre i seguint la metodologia dels projectes mentre elaborem el nostre joc
En el curs no estan previstes sessions de videoconferències
Si fos el cas, es podrà sol·licitar una sessió individual o de grup, però que sempre serà opcional.