Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dimecres 15 de Març del 2023

Aprenentatges per projectes basat en jocs digitals (DGBL)

, , , ,
Aprenentatges per projectes basat en jocs digitals (DGBL)

Professor: Joaquim Fonoll

Presentació

Els jocs digitals son un centre d’interès innegable pels nostres infants i joves. 

També es un sector econòmic important requereix  professiónals i titulats universitaris.

El jocs digitals estan conceptualitzats  com un nou gènere narratiu, propi del S XXI,   on els relats tenen un final obert que s’elabora en interacció entre l’autor i el jugador o lector durant el joc

La DGBL,  Digital Game Based Learning, es una proposta pedagògica  que organitza els aprenentatges al voltant dels jocs digitals aprofitant tots els components implicats:

  • Els elements narratius i documentals,
  • La  creació gràfica i musical,
  • El disseny i la programació computacional,
  • Les  matemàtiques, la física i altres ciències afins,
  • La teoria del joc, l’ètica,
  • Les estratègies d’ autoaprenentatge i molts altres aspectes socioculturals vinculats

La formació que proposem consta de 3 mòduls on anirem construint un joc, per entendre els components tècnics implicats,  alhora que coneixerem experiències educatives i veurem com aplicar-les a la nostra realitat educativa.

Objectius

  1. Analitzar l’ús i elaboració de jocs digitals com un recurs didàctic
  2. Iniciares en les tecnologies implicades en l’elaboració d’un joc d’ordinador
  3. Conèixer experiències i fonts documentals de la DGBL

Continguts

Mòdul 1

  • Els videojocs un producte cultural: història, tipologies, teoria del joc i impacte social
  • Elements d’un joc: narrativa, regles, estructura i jugabilitat.
  • El joc com a recurs o com a projecte a l’aula
  • El treball per projectes: fases, rols, instruments
  • Planificació d’un joc digital: guio, grafisme, programació.

Mòdul 2

  • Motors de videojocs (Scrtach, Roblox, Kodu, AgentCubes, Cospace)
  • Disseny i animació de personatges
  • Escenaris 2D i 3D
  • Música i efectes sonors

Mòdul 3

  • Programar el codi: primers passos, ordres, bucles, variables
  • Moviments dels personatges
  • Esdeveniments, barreres i contactes
  • Preguntes i respostes
  • Temps, punts, vides, pantalles
  • Interaccions de l’usuari: teclat, ratolí, jostick i webcam

Metodologia

Durant el curs anirem veient els diferents component d’un joc digital, l’interès educatiu de treballar-ho i com s’aborda des de la DGBL.

Tot això ho treballarem de manera reflexiva mentre i seguint la metodologia dels projectes mentre elaborem el nostre joc
En el curs no estan previstes sessions de videoconferències
Si fos el cas, es podrà sol·licitar una sessió individual o de grup, però que sempre serà opcional.

Skills

Posted on

14 maig, 2022

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies