Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dimecres 04 de Desembre del 2024
docents Mireia Roca i Joaquim Fonoll
DATA" Data: dimarts 19 de novembre del 2024
HORA Hora: 18 h
LLOC Lloc: En línia

Maria Montessori deia que el joc és el principal mitjà d’aprenentatge per per als infants. Llavors, per què enfoquem de manera tan mecànica l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura?

Segons Emilia Ferreiro la metodología és fonamental des del començament i tenim dues opcions O bé s’aprenen com a lloros les correspondències grafofòniques, que malauradament no són regulars perquè l’escriptura no és un codi o bé fomentem una actitud reflexiva i intel·ligent que es pot resumir com aceptar el de repte de “aquí hi ha alguna cosa per entendre i jo ho puc entendre”.

La gamificació ens ofereix la possibilitat de crear reptes que despertin l’interès per la lectura. La tecnologia ens proporciona eines per fer-ho més divertit i motivador, amb tasques adaptades al nivell dels lectors i amb un toc de motivació extra.

Cal escollir textos interessants on comprendre la informació sigui necessari per avançar en el joc. També és clau que els nois i noies acceptin el repte de jugar i necesitarem una narrativa atractiva així com incentius pels guanyadors.

Disposem de nombrosos exemples i modalitats que es poden adaptar a cada edat i nivell de comprensió lectora, com ara escape rooms literaris, gimcanes o sopes de lletres.

En aquesta sessió parlarem de com fer-jo i mostarem expemples que podeu aplicar a l’aula

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies